Na digitální vzdělávání v tomto projektu pohlížíme z těchto úhlů:

  • využití digitálních médií jako nástroje pro vzdělávání jako takové;
  • aktivní práce s digitální technikou, to znamená produkce a zveřejnění vlastních digitálních zpráv.

Na základě Spolkového institutu pro profesní vzdělávání (BIBB) jsou Průmysl 4.0profesní vzdělávání tématem budoucnosti pro německé podnikatele a má enormní význam pro rekrutování vhodných kvalifikovaných pracovníků (zdroj: www.bibb.de/digitalisierung).

Projekt Průmysl 4.0 je obsahově zaměřen na utváření profesního vzdělávání.

Jaké dopady má digitalizace pracovního světa na profesní vzdělávání, bylo analyzováno ve studii University v Brémách s názvem „Průmysl 4.0 – dopady na vzdělávání a další vzdělávání v M + E průmyslu“ určené pro kovodělný a elektrotechnický průmysl Bavorska. Výsledky studie byly následně shrnuty v praktická doporučení.

Tuto studii lze stáhnout zde v odkazu (originál v němčině) nebo český překlad.

Povolení bylo uděleno panem Prof. Dr. Dr. h. c. Georg Spöttl M.A., Universita Brémy, Zentrum für Technik, Arbeit, Berufsbildung (TAB). Tato Studie byla zpracovaná na žádost spolku bayme vbm – Die bayerischen Metall – und Elektro-Arbeitgeber.

Menu